ZŠ Pardubice - Studánka - Pumy 6.B jdou do vedení školního poháru

Pumy 6.B jdou do vedení školního poháru

5. října 2021, 22:48 Mgr. Tomáš Zářecký

Na adaptačním kurzu pokračovalo klání Tučňáků, Pum a Krokodýlů v rámci Studáneckého školního poháru. Po prvních dvou disciplínách, které proběhly ve škole, se o první příčku dělili Pumy a Krokodýlové, kteří ukořistili shodně po jednom vítězství i bonusovém bodu. Na společném adaptačním kurzu nás však čekalo hned šest dalších disciplín, takže bylo jasné, že ve hře je spousta bodů a na konci září nezůstane kámen na kameni v průběžné tabulce. Půjde někdo do trháku? Nebo si budou jednotlivé týmy těsně dýchat na záda? Jak zafunguje týmová chemie a podpora v cizím prostředí a v netradičních disciplínách? Ať se jdou Bradavice zahrabat se svým Ohnivým pohárem, tohle je teprve prestiž a výzva!

Ve čtvrtek dopoledne proběhl čtyřboj, v němž se soutěžilo v následujících disciplínách: pétanque, skládání tangramu, balancování na hranolu a foukání ping-pongových míčků v kelímcích naplněných vodou. Takže upřímně všechno, v čem bych si ani neškrtl, kdybych měl svůj tým posílat já. Naštěstí to ale nebylo nutné. Aby se každý aktivně zapojil, rozdělili se Tučňáci, Pumy a Krokodýli ještě do čtyř mini-týmů, přičemž za dopoledne musel každý tým absolvovat všechna stanoviště a celkové výsledky se tvořily jako suma všech výsledků. Trochu zrada, co…? Nemohli jste postavit tým logiků na tangram, malých jogínů na balanc či přesných vrhačů na pétanque, protože byste sice opanovali jeden minisouboj, ale další mohli ošklivě prohrát. Chtělo to taktiku, promyšlenost, odhodlání a samozřejmě i ono nezbytné štěstíčko.

Ve čtyřboji Tučňáci vybalancovali jedno první místo, další první místo si nenechali vyfouknout Krokodýli, a rovnou dvě prvenství si připsaly Pumy a to za pétanque a skládání tangramu. Ten byl ale velmi napínavý a s Krokodýly nakonec musely Pumy svést rozstřel, který překlopily ve svůj prospěch. Vůbec tangram se ukázal jako pěkný oříšek, protože z původního záměru hrát na tři vítězství jsme se museli spokojit s hrou na jediný správně složený obrázek. Nicméně se každému týmu stejně podařilo složit přesně o jeden obrázek navíc než mně, když jsem to tajně zkoušel za dlouhých nocí, kdy nebylo co dělat, protože mé Pumy ulehly ke spánku s prvními náznaky soumraku…

Velké díky patří paní školní psycholožce Zuzce Virtové, která kromě mnoha atraktivních, vtipných a stmelovacích aktivit (a kromě toho, že byla svou odborností k dispozici i některým členům pedagogického doprovodu, kteří to potřebovali), připravila s paní učitelkou Petrou Smotlachovou i postřehový orientační závod, v němž startovaly všechny třídy rozdělené do trojic jen v krátkých časových odstupech, takže klobouk dolů, že tenhle organizačně nesmírně náročný úkol včetně kompletace časů a výsledků zvládly bez sebemenšího zaváhání. Holt Studánka… Myslím, že organizátoři letošní Tour de France by se od nich mohli mnohému přiučit. Každopádně nejdůležitější informace na závěr, tři body do Studáneckého školního poháru ukořistily Pumy!

Poslední disciplínu jsme bohužel kvůli nepřízni počasí museli ukončit předčasně (v polovině), ale protože v ní soutěžily všechny třídy rovným dílem, lze její výsledky rovněž započítat. Jednalo se o populární zhášení svíček injekčními stříkačkami. To je aktivita, která nikdy nezklame, určitě ji lze doporučit třeba i na spaní ve škole a tak… Vzhledem k jisté neukázněnosti těch, kteří momentálně vládnou stříkačkou, je pak přece jenom krapet lepší pustit se do této aktivity na jaře, než na podzim, ale co už. Hlavně, že to vzbudilo pořádné emoce a jako příjemný bonus pro mě Pumy braly zase tři body!

Možná to může někomu připadat podezřelé, že v soutěžích, které jsem organizoval já, nejvíce bodů posbírala má třída, ale… Tak určitě je to samozřejmě náhoda, jen jsme tomu štěstíčku šli prostě víc naproti, nikdy jsme ty soutěže netrénovali předem, v tom baru jsme nebyli a to částka taky nesouhlasí!

Průběžné pořadí Studáneckého školního poháru po 8 disciplínách:

1.     místo: Pumy, 20 bodů

2.     místo: Tučňáci:16 bodů

3.     místo: Krokodýli: 14 bodů

Mgr. Tomáš Zářecký