Dobrý den,
osmáci- i ve fyzice naposledy v 8. ročníku. Nově se budeme zabývat užitím reostatu, tedy rezistoru, jehož hodnota odporu se může měnit.
Nejdříve se vrátím k minulé práci (spojení rezistorů), která i podle některých ohlasů pro vás byla dost obtížná. Našla se ale skupina těch, kteří si s jejími nástrahami úspěšně poradili a z nich jsem (s jejich souhlasem) vybral 3 práce pro kontrolu a možnou inspiraci ostatních- po jedné z každé třídy- a dobrovolnou práci vašeho spolužáka z 8.A (přílohy: "sp-řešení 1" z 8.C, "sp-řešení 2" z 8.A, "sp-řešení 3" z 8.B, "sp-dobrovolná")
Nová práce
- prostudujte si v učebnici str. 154- 156 a 3 praktičtěji zaměřené přílohy "popis reostatu", "reostat" a "potenciometr"
- zápis do sešitu "Fyzika"- udělejte výpisky z učebnice z výše zmíněných stran 154- 156 (schematická značka reostatu, tučně zvýrazněný text, "žlutá" schémata ze str. 155, ...)
- vypracujte jako dobrovolnou samost. práci úkoly z učebnice:
1. 157/O2
2. 157/O3
3. 157/U3 (celý)
Vaše dobrovolné samostatné práce se vším všudy pošlete tentokrát nejpozději v pátek 19.6.2020!
Můj mail: oldrichjadrnyzs-studankacz
S pozdravem a přáním úspěšných fyzikálních nápadů
O. Jadrný