Moji milí mladí (pubertálně nevyžilí) přátelé ze 7C,
situace je… jaká je. V dějepise v tomto ročníku jsme se dostali k poslednímu, ale velmi zásadnímu tématu: Velká francouzská revoluce a Napoleon Bonaparte. V čem je toto téma tak důležité? Právě na přelomu 18. a 19. století se bortí staré pořádky a začíná nová, moderní epocha dějin, která trvá až dodnes. Rozvíjí se občanská práva, demokracie, vědy, moderní národní státy… Je to zásadní předěl dějin a v dalších dvou letech se budeme zabývat dějinami moderními, z hlediska historie takřka současnostíJ Proto toto téma nepodceňujte, i když je pouze na Vaší (ne)zodpovědnosti, jak k němu přistoupíte.
- Závěr školního roku jsem rozdělil na pět lekcí, jednu lekci jsem zrušil a zadávám je najednou.
- Ke každé lekci zadávám minimum povinných úkolů, vše ostatní je dobrovolné.
- Do konce dubna odevzdejte domácí úkol (prezentace, četba, úvaha), který máte zadaný od začátku pololetí – pouze jeden, ne dva a bez kontroly spolužákem (je dobrovolná).
- Do konce května odevzdejte všechny níže zadané úkoly – vše v jednom e-mailu!!
- Je to 5 lekcí na 5 týdnů, tedy stále 1 lekce na 1 týden a dohromady 12 úkolů, z nichž některé jsou na pár minut. Věřím, že Vás to tedy nezahltí – nemáte na to 1 den, ale 35 dní! Takže si práci rozplánujte, postupně udělejte a pošlete až na konci všechno najednou! (Fakt to nedělejte naráz, bude Vám z toho blbě a ho…houbelec pochopíte – trochu přemýšlejte o tom, co čtete v prezentacích a píšete do sešitu, to je smysl té práce, nespěchejte;) Já vím, že jste tak chytří, že kdybyste si nad to sedli, je to celé práce na jedno odpoledne, ale nejde o to to jen proletět a udělat si fajfku, že máte splněno…)
- Řešení pracovního sešitu zveřejním na webu na začátku června, pokud budete mít (většina) odevzdáno.
Mějte se, a jakmile tohle dáte, máte dějepis za sedmičku hotový, to je super, ne? Snad se ještě někdy uvidíme.
PS: Nezapomeňte na první máj nalézt rozkvetlý strom (nemusí to být jen třešeň) a pořádně si užijte květen, lásky čas, jak by řekl Karel Hynek Mácha…
L59 – Velká francouzská revoluce II
- Pracovní sešit 15/4 + 16/7,8 – cv. jsou vložená i na konci prezentace
L60 – vynecháno
L61 – Napoleon Bonaparte císařem
- Soutěž ABCD – na papír napsat čísla otázek, vedle nich písmeno s odpovědí – stejně jako při testu
- Najít na internetu jeden Napoleonův citát, napsat ho do pracovního listu a vysvětlit ho vlastními slovy, jak ho chápeš
L62 – Napoleonské války
- Vytvoř křížovku, kde tajenka bude „NAPOLEON“ nebo „BONAPARTE“. Všechna slova v křížovce musí mít jasnou a významnou spojitost s Napoleonem. Vytvoříš křížovku v EXCELU nebo na papíře ručně, v křížovce budou napsaná jednotlivá slova a také zadání, tedy např.: Na jakém ostrově se narodil Napoleon? – K O R S I K A, kde třeba O by bylo součástí tajenky atd.
L63 – Vídeňský kongres
- Pracovní sešit 18/14, 16 + 19/2, 3 – cv. jsou vložená i na konci prezentace
L64 – Klasicismus a empír
- Pracovní sešit 10/27 + 12/32 – cv. jsou vložená i na konci prezentace
Povinně zašli v jednom e-mailu do 31. května:
- 9x cvičení z PS
- 1x řešení soutěže ABCD
- 1x citát Napoleona s vlastním komentářem
- 1x vytvořenou křížovku
Řešení cvičení z PS nebude sdělováno individuálně, ale bude zveřejněno na webu školy v týdnu od pondělí 1. 6. 2020. V e-mailu budu pomáhat, pokud nebudete vědět, jak cvičení zpracovat + budu poskytovat zpětnou vazbu k soutěži ABCD, citátu a křížovce. Vypracovaná cvičení ale samozřejmě dokládáte.
Dobrovolné:
- Vyplnění zápisu do pracovního listu
- Aktivity a cvičení v prezentaci (většinou vložený i klíč, takže si můžete hned zkontrolovat)
- Úkoly z pracovního sešitu, které nejsou povinné, ale je na ně odkaz v pracovním listu
- Video: https://www.slavne-dny.cz/episode/10006058/den-kdy-doslo-k-bitve-u-waterloo-18-cerven